راه اندازی اپلیکیشن بازیافت پسماند در شهر رامسر

نویسنده :  

رونمایی از طرح تفکیک زباله از مبدا با استفاده از اپلیکیشن  بازیافت

این نشست با هدف معرفی اپلیکیشن بازیافت  با حضور جناب آقای مهندس مهران حلاجیان مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رامسر و مدیر عامل سبززیور آقای افشین حیدرخانی برگزار شد و آقای حلاجیان با اشاره به اینکه در طول زمان موضوع پسماند همیشه مهم بوده با برگزاری جلسات متعدد این نتیجه حاصل شده که با حداقل امکانات، کارهای اولیه را در جهت کاهش تبعات انجام داده تا در ادامه به دنبال طرح‌های نوین باشیم. با وجود اینکه اینگونه طرح ها در زمان کوتاه توجیه اقتصادی ندارد بر آن شد که سبززیور با همکاری شهرداری رامسر در کنار جمع آوری زباله کار تفکیک را هم انجام دهد. با اجرایی شدن این طرح ۲۰ تا ۲۵ درصد حجم زباله‌ها کاهش می‌یابد.

 شهردار رامسر با اشاره به 5 سال سابقه همکاری با سبززیور با توجه به رزومه خوبی که از خود به جای گذاشته، طی قرارداد 5 ساله مجدد

برنامه­­ی جمع آوری و تفکیک پسماند از مبدا را به سبززیور سپرد.

وی همچنین خاطر نشان کرد که با وجود شیوع ویروس کرونا عملکرد محتاطانه اما پرقدرت به گونه ای که علاوه بر کانکس های سطح شهر، توسط شرکت سبز‌زیور اپلیکیشنی طراحی و ایجاد شد تا شهروندان بتوانند براساس آنالیز زباله شهر رامسر، تفکیک زباله داشته باشند.

آقای افشین حیدرخانی در جلسه با استقبال همفکری و طرح ایده ها ، طرح جمع‌آوری و تفکیک زباله با استفاده از اپلیکیشن را ایده ای جدید دانست و اظهار کرد: برای ایجاد فرهنگ هر کاری در جامعه باید مردم را همراه کرد و ابراز امیدواری کرد که با یاری اصحاب رسانه این طرح با موفقیت انجام گیرد. هدف از اجرا در رامسر تغییر الگوی مصرف مردم بوده تا مردم به سمت مصرف مواد چند بار مصرف و با کیفیت ،  کاهش تولید زباله،کمک به محیط زیست و ایجاد درآمد پایدار سوق پیدا کنند و  اپلیکیشن طرح تفکیک زباله از مبدا به خوبی برای این اهداف طراحی شده است. اما به دلیل درگیری جهانی با کرونا توانسته نشد چهره به چهره این اپلیکیشن به شهروندان معرفی شود با این وجود  با کمک شهرداری به اهداف در جهت کاهش تولید زباله خواهیم رسید.

 

 

 

 

 

 

 

  • استان البرز ، کـرج ، خ درختی
  • مرکز خرید درختی ، طبقه 11
  • 026-33552291
  • 026-33530690
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

تصاویر منتخب

تلگرام

ما از کوکی ها برای نمایش بهتر و سریعتر سایت استفاده میکنیم . برای استفاده این وب سایت از کوکی ، لطفا با تایید این موضوع به ما این اجازه را بدهید مشاهده قوانین. من این سایت را تایید میکنم تایید
Top