لندفیل چورِکا: زندگی در زباله

چورکا، بزرگترین مرکز دفن زباله در آمریکای مرکزی است. در حومه ماناگوآ، پایتخت نیکاراگوئه، واقع شده و حدود 7 کیلومتر از شهر را به خود اختصاص داده است. هزار نفر در این "شهر زباله" هر روز زندگی و کار می کنند.

رفتن به آنجا آسان نیست، و جستجو در بین زباله های فاسد و در حال سوختن نیز اصلاً کار خوشایندی مثل پیک نیک رفتن نمی باشد. اما سخت ترین قسمت آن شاهد روش زندگی مردمی است که در آن زیست می کنند.

خانه های اهالی چورکا از زباله تشکیل شده اند. آنها در بین زباله ها به دنبال غذا می گردند و هر روز دنبال ضایعات پلاستیک، قوطی و شیشه برای فروش جهت بازیافت هستند. و این شیوه ی زندگی آنهاست.

یک مدرسه ابتدایی با 6 اتاق در این مرکز دفن واقع شده است. اما وقتی این دانش آموزان درسشان تمام می شود، حق انتخاب چندانی ندارند. بیشتر آنها ساعت ها در این مرکز به همراه اعضای دیگر خانواده کار می کنند. اهالی چورکا زندگی سختی دارند اما همچنان صمیمی و سربلند هستند.

چورکا می تواند خطرآفرین باشد. جایی نیست که تنها با یک دوربین به آنجا بروید. با اینکه بیشتر آنها بی تفاوت بودند، بعضی هایشان از بودن من در آنجا خوششان نمی آمد. همراه با یک وکیل که به منطقه آشنا بود به آنجا رفتم. تصاویر زیر حاکی از تلاش من برای تسهیم وقایع این مرکز هستند. زیبا نیستند ولی حقیقت دارند.

مترجم: کیان نژاد (واحد روابط عمومی)

  • استان البرز ، کـرج ، خ درختی
  • مرکز خرید درختی ، طبقه 11
  • 026-33552291
  • 026-33530690
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

تصاویر منتخب

تلگرام

ما از کوکی ها برای نمایش بهتر و سریعتر سایت استفاده میکنیم . برای استفاده این وب سایت از کوکی ، لطفا با تایید این موضوع به ما این اجازه را بدهید مشاهده قوانین. من این سایت را تایید میکنم تایید
Top