در محل کار خود بازیافت کنید

برنامه جامعي براي بازيافت مواد در سازمان اداري / تجاري خود تنظيم كرده و آن را به اجرا در آوريد.
در صورت امكان از محصولات ساخته شده از مواد بازيافتي استفاده كرده و ديگران را نيز به انجام اين كار تشويق نماييد. اين كار به توسعه صنعت بازيافت مواد و صرفه جويي در هزينه ها و انرژي كمك مي كند.
هزينه و انرژي زيادي صرف بسته بندي محصولات مي شود. درصورت نياز عمده، از محصولاتي استفاده كنيد كه كمترين مقدار بسته بندي را داشته باشند.
به عنوان مثال مايع دستشويي يا ظرفشويي مورد نياز سازمان اداري / تجاري خود را به صورت گالني خريداري نماييد.

حتي الامكان از ظروف و كالاهايي استفاده كنيد كه يك بار مصرف نباشند.
برنامه اي براي بازيافت موتور و باتري هاي مستعمل خودروهاي واحد نقليه سازمان اداري / تجاري خود ترتيب داده و به اجرا درآوريد.
به جاي استفاده از باتري هاي يكبار مصرف در وسايل اداري خود، از باتري هاي قابل شارژ استفاده كنيد.
چنانچه مشترك (رايگان) نشريه اي هستيد كه مورد استفاده كاري شما قرار نمي گيرد، درخواست نماييد كه نام شما از فهرست مشتركين حذف شود. به همين ترتيب در انتخاب مشتركين (رايگان) نشريه خبري يا تبليغاتي سازمان اداري / تجاري خود دقت كنيد.
متأسفانه توزيع بلااستفاده بسياري از نشريات خبري و تبليغاتي در كشور ما به امري رايج تبديل شده است.
كاغذهاي مصرفي، روزنامه و ساير مواد سلولزي از اين قبيل را جمع آوري و بازيافت كنيد. بازيافت اين مواد در سطح كلان، آثار بسيار قابل ملاحظه اي در صرفه جويي مصرف انرژي و حفظ محيط زيست دارد. به عنوان مثال برآورده شده است چنانچه هر آمريكايي، يك دهم روزنامه هاي مصرفي خود را در طول سال بازيافت كند، براي توليد اين مقدار كاغذ ديگر نيازي به قطع 25 ميليون اصله درخت در سال نخواهد بود.
برنامه اي براي جمع آوري جداگانه كاغذهاي باطله در واحد اداري / تجاري خود تنظيم كرده و به اجرا درآوريد.
از طريق بازيافت كاغذ و استفاده مجدد از يك تن كاغذ باطله، علاوه بر صرفه جويي قابل ملاحظه اي در انرژي مورد نياز توليد كاغذ ، مي توان از نابودي 14 اصله درخت تنومند نيز جلوگيري كرد.
قوطي هاي آلومينيومي بي مصرف را بازيافت كنيد. مصرف انرژي براي توليد مجدد قوطي هاي آلومينيومي از قوطي هاي بازياف شده به مقدار زيادي كاهش مي يابد.
توجه داشته باشيد هنگامي كه يك قوطي آلومينيومي را به عنوان زباله بيرون مي اندازيد، مانند آنست كه نيمي از آن را پر از بنزين كرده و روي زمين خالي كرده باشيد.
بطري هاي پلاستيكي نوشابه، شير، شوينده ها و .... را بازيافت كنيد. با صرف مقدار بسيار كمتري انرژي و هزينه مي توان اين مواد بازيافتي را درتوليد مجدد انواع محصولات از ظروف شوينده ها گرفته تا قطعات پلاستيكي و حتي البسه به كار برد.
با بازيافت 26 بطري پلاستيكي نوشابه مي توان يك دست لباس از جنس پلي استر تهيه كرد.
بطري هاي شيشه اي بي مصرف را بازيافت كنيد. انرژي صرفه جويي شده ناشي از بازيافت يك بطري شيشه اي قادر است يك لامپ 100 وات را به مدت 4 ساعت روشن كند.
قوطي هاي مصرف شده كنسرو را بازيافت كنيد. بازيافت و استفاده مجدد از مواد به كار برده شده در ساخت قوطي هاي كنسرو، ضمن اينكه انرژي لازم براي توليد مجدد آن را به ميزان 74 درصد فراهم مي كند، آلودگي هوا را به ميزان 85 درصد، زباله جامد را به ميزان 95 درصد و آلودگي آب را به ميزان 76 درصد كاهش مي دهد.

 

  • استان البرز ، کـرج ، خ درختی
  • مرکز خرید درختی ، طبقه 11
  • 026-33552291
  • 026-33530690
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

تصاویر منتخب

تلگرام

ما از کوکی ها برای نمایش بهتر و سریعتر سایت استفاده میکنیم . برای استفاده این وب سایت از کوکی ، لطفا با تایید این موضوع به ما این اجازه را بدهید مشاهده قوانین. من این سایت را تایید میکنم تایید
Top